رسانه بدون فیلتر/ محمد حسن عبدالصمد

محتوای مفید در حوزه علوم شناختی و سواد رسانه ای

رسانه بدون فیلتر/ محمد حسن عبدالصمد

محتوای مفید در حوزه علوم شناختی و سواد رسانه ای

رسانه بدون فیلتر/ محمد حسن عبدالصمد
"محمد حسن عبدالصمد" کارشناس رسانه و سابقه تدریس، سخنرانی و پژوهش در صدا و سیما و مراکز علمی و آموزشی درحوزه های:

*علوم شناختی و رسانه
*سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی
*خبرنگاری و گزارش نویسی
*امر به معروف و نهی از منکر
*علوم تربیتی و روانشناسی،
*تربیت دینی کودک و نوجوان
*سبک زندگی و خانواده
*مبانی انقلاب اسلامی
*بیانات امام خامنه ای
*داستان نویسی
*بازی درمانی
و...


ارتباط با من:

ایمیل: bayadkarikard@chmail.ir

کانال: resane97@ در پیام رسان ایتا سروش و بله

آیدی: @abd97

آپارات: www.aparat.com/bayadkarikard
آخرین نظرات

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

جریان شناسی نفوذ و نفاق

محمد حسن عبدالصمد

 

با حضور محمد حسن ملا عبدالصمد(کارشناس مسائل سیاسی و رسانه)، دکتر حسین محمدی سیرت(عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق) و محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه)
 

    7شهریور 1400/ رادیو گفتگو / برنامه گفتگو سیاسی
 

برای شنیدن این برنامه اینجا کلیک کنید

برای دیدن متن برنامه اینجا کلیک کنید

 



برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع جریان شناسی نفوذ و نفاق، از انفجار دفتر نخست ‌وزیری در دهه 60 تا امروز و با حضور دکتر محمدحسین ملاعبدالصمد،تحلیلگر مسائل سیاسی و رسانه به روی آنتن رفت.

محمدحسن ملاعبدالصمد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره نفوذ و تقسیم بندی آن، گفت: نفوذ دارای دو جنبه فردی و جریانی است. کمترین حالت در نفوذ فردی جاسوسی است که یک در مجموعه تصمیم ساز و تصمیم گیر اقدام به جاسوسی برای دولت های بیگانه کند.

وی نفوذ جریانی را خطرناک تر از نفوذ فردی دانست و عنوان کرد: نفوذ جریانی به معنی شبکه سازی در داخل ملت به وسیله پول است. عمده ترین وسیله در نفوذ جریانی پول و جاذبه جنسی است. در نفوذ جریانی برای افراد یک هدف دروغین و جعلی مطرح می کنند و افراد مؤثری که می توانند در جامعه مؤثر باشند را به سمت مورد نظر خود بکشانند که شامل تغییر باورها، تغییر آرمان ها، تغییر نگاه ها و تغییر سبک زندگی می شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی و رسانه آماج نفوذ را نخبگان، تصمیم گیران و تصمیم سازان عنوان و بیان کرد: نفوذ تلاش دارد افراد در سه حوزه اندیشه، گرایش و منش و کنش دچار تغییر شوند. رسانه ها به عنوان اصلی ترین عامل های نفوذی که می توانند در تصمیم گیری و تصمیم سازی افراد و جریانات سیاسی تاثیرگذار باشند، امروز دارای نقش عمده و زیادی هستند.

وی با ابراز تأسف از رها بودن فضای مجازی و رسانه ها و همچنین نبود حکمرانی فضای مجازی، تصریح کرد: تغییر افکار با سرعت زیاد اتفاق می افتد و در واقع به دلیل بالا بدن هجمه ها، نفوذ در نقاطی از جمله بیت مراجع هم رخ می دهد.

ملاعبدالصمد نفوذ جریانی را به موریانه تشبیه کرد و گفت: نفوذ جریانی تأثیر خود را به آرامی می گذارد. شاهد هستیم این نفوذ را در زمینه آموزش و تربیت هم اجرا کرده ‌اند و سند 2030 که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند نمونه ای از این نوع نفوذ است.

وی تغییر دستگاه محاسباتی کشور را یکی از اهداف نفوذ دانست و اظهار کرد: در هشت سال گذشته شاهد بودیم این اتفاق مهم رخ داد، یعنی نفوذ باعث شد دستگاه محاسباتی کشور گمان کند همه مشکلات کشور را می تواند با مذاکره با آمریکا و غرب حل کند. این نفوذ در کشور اتفاق افتاد و متأسفانه افکار عمومی نیز همراه آن بود زیرا آن ‌ها رسانه را در اختیار داشتند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و رسانه با تصریح بر اینکه تا انحصار رسانه شکسته نشود، تحریم ها نیز شکست نخواهد خورد، گفت: نفوذ از طریق رسانه اثرات زیادی در جامعه گذاشته است که تغییر سبک زندگی انسان ها نمونه ای از آن است.

ملاعبدالصمد به نمونه ای از تغییر سبک زندگی اشاره و بیان کرد: تا چند سال قبل آشپزخانه ها دارای در بودند و اصطلاحا اپن نبودند اما از 20 سال قبل، آرام آرام آشپزخانه اپن وارد ایران شد و این کار از طریق رسانه صورت گرفت.

 

⁉️ رسانه ها چگونه ذهن ها را به حاشیه میبرند؟!
 

👈میگویند دو سیاستمدار در رستوران داشتند با هم بحث می کردند؛

گارسون از آنها پرسید؛

در چه موردی دارید بحث می کنید؟

 یکی از آنها گفت ؛

ما داریم برای کشتن ۱۴ هزار انسان و یک الاغ برنامه ریزی می کنیم!

گارسون گفت؛

حالا چرا الاغ؟

 یکی از سیاستمداران به دوستش گفت :

نگفتم با این روش کسی به آن چهارده هزار انسان اهمیت نمی دهد؟

این الاغ همان اخبار جزئی و حاشیه هاست که ؛سیاستمداران ظالم همیشه افکار عمومی را به سوی آن منحرف می کنند.

ایران جز ده کشور اول در زمینه های پزشکی،  انرژی هسته ای،  سلول بنیادین، نانو،  تجهیزات نظامی تبدیل شده اما باید حواس ها پرت ممنوع التصویری خانم مجری باشد!؟

مردم مشکل ایران عدم ثبات اقتصادی و معیشت است، اما جریانی، رفتن زن ها به ورزشگاه را مسله اصلی مردم  جلوه میدهند.

پرت کردن حواس همیشه از تاکتیک های جنگ شناختی ادراکی بوده و هست. هوشیار باشیم
 

✴️محمد حسن عبدالصمد
کارشناس ارشد حوزه علوم شناختی و رسانه


🌐رسانه بدون فیلتر
eitaa.com/resane97